KIKNEK SZÓL
Óvodapedagógusoknak.
TARTALOM
Ma már kevesen kérdőjelezik meg, szükség van-e arra, hogy az emberek tájékozottak legyenek a környezeti kérdésekben, ám annak fontossága, hogy a környezeti oktatást kisgyermekkorban kell elkezdeni, még nem eléggé köztudott. Ez a könyv azzal a céllal készült, hogy logikus magyarázatot adjon erre a szükség-szerűségre, valamint irányvonalakat és javaslatokat nyújtson olyan környezeti programok tervezéséhez és végrehajtásához, melyek megfelelnek az iskoláskor előtti gyermekek fejlődési szintjének. "A kisgyermekkor évei adják a talaj-előkészítés idejét." (Rachel Carson)
FEJEZETEK
Bevezetés
I. Okfejtés. A kisgyermekkori oktatás és környezeti oktatás párosítása; Miért kell hogy a természeti oktatás rész legyen a kisgyermekkori oktatásnak; A környezeti oktatás kritikus tanulási évei
II. Filozófiai és kutatási perspektívák. A gyerekek környezeti tudása; Kisgyermekek és a környezeti erkölcs; Egy mentor a kisgyermekkori környezeti oktatáshoz
III. Program kialakítás. Egy vázlat a minőségért; Egy tanári történet; Hope Iskola nyári tábori programja; Lépések és irányvonalak a programtervezéshez; Ötletek, trükkök és technikák; Olyan könnyű elkezdeni, mint az ABC-t; Elképzelések a CSUF Gyerekközpontból; A Föld megtartói: Környezeti tudatosság kisgyermekek oktatói részére
IV. Emberek és programok. Iskola-előkészítés természetes úton; A kezdő természeti program; Az aktív tanulás alkotóelemei; Kis természetbúvárok központja; Fairgreen óvoda; Életciklus projektek; Fey Algería; "Együtt-tanulás" programok; Legvadabb álmainkon túl!
Epilógus: a jövő reménye
Függelék. Nemzetközi hálózatépítés; Választott források; Közreműködők
MAGYAR NYERSFORDÍTÁS
A "Kisgyermekek és környezeti erkölcs", az "Ötletek, fortélyok és technikák",
ill. a "Kis természetbúvárok központja" c. fejezetek
[Rich Text formátumban, tömörítve letölthető]