KIKNEK SZÓL
Felső tagozatosoknak és középiskolásokna, tanáraiknak, szülőknek, nagymamáknak.
TARTALOM
Az egészséges táplálkozásról szót kell ejteni az iskolában is. Ebbe a témába tartozhat e könyv tárgya. Lépten-nyomon halljuk, hogy mennyire károsak egészségünkre a tartósító szerek. Azonban ritkán találkozunk olyan termékekkel, melyeket természetes módszerrel konzerváltak. Ez a könyv tárháza a történelem során használt természetes tartósítási módszereknek, melyekről a történeti áttekintés mellett részletes leírást is olvashatunk. A könyvet lehet esetleg a kémiaórákon használni, mivel sok helyen kémiai folyamatokkal magyarázza az eljárásokat. (Bár nem megy különösebb mélységekbe.) Az eljárásokat és recepteket a hozzávalók és a szükséges eszközök listája, az időigény, az elkészítés menetének leírása egészíti ki, helyenként rajzokkal, érdekes történetekkel színesítve. Ha a gyerekek a tanultakat továbbadják az anyukáknak és a nagymamáknak, sokat nyertünk.
IDŐIGÉNY
Változó
ESZKÖZIGÉNY
Változó. A kémiai kísérletekhez laboratóriumi eszközök kellenek.
FEJEZETEK
A tartósítás mint órai téma; Áttekintés az élelmiszerek tartósításának történetéről; A romlás okai és a tartósítás szükségessége; A különböző tartósítási eljárások; Az élelmiszertartósítás és az egészség; Előszó a kísérletekhez, gyakorlati tapasztalatok; A szárítás; A sózás; A tejtartósítás; A füstölés; A kénezés; A pácolás; Tartósítás gyógynövényekkel; A cukrozás; Tartósítás mézzel; Tartósítás ecettel; Tartósítás szorbinsavval; Tartósítás benzoésavval; Az antioxidánsok összetétele és hatása; A Tartósítás című kémia órai projekt tapasztalatai; Irodalomjegyzék
MAGYAR NYERSFORDÍTÁS
Nincs