![]()
TARTALOMElőszó 9 A kereskedelem fejlődéstörténete, a néma
kereskedelemtől az elektronikus tranzakciókig 11
Kereskedelem a koraközépkorban 15 Kereskedelem Amerika felfedezéséig 16 Kereskedelem Amerika felfedezése után 18 Kereskedelem az ipari forradalomtól napjainkig 20 A hazai kereskedelem évszázados útja a 21. századig 27
A magyar belkereskedelem a két világháború között 32 Az államosításoktól 1968-ig 35 A belkereskedelem fejlődése 1968-1989 között 36 A szövetkezeti kiskereskedelem jellemzői 38 A magán kiskereskedelem ébredése és hódítása 41 A magyar nagykereskedelem raktárhálózatának jellemzése 43 A bevásárlóközpont meghatározása,
kialakulása, domináns országok szerepe a fejlődésben,
a követők által választott utak 51
A bevásárlóközpontok kialakulásának története 62 Regionális bevásárlóközpontok fejlesztése Nyugat-Európában 66 A bevásárlóközpontok morfológiája
75
L típus 79 U típus 80 Egypólusú mall 83 Kétpólusú mall 86 Klaszter típusú mall 93 Gap-analízis - üzletkihasználtsági elemzés 98 A bevásárlóközpontok hierarchikus besorolása
103
A Berry-féle osztályozás módosítása 108 A Thrope-féle klasszifikáció 113 A Dawson-féle klasszifikáció 114 A Guy-féle osztályozás 133 A bevásárlóközpontok telepítési
elvei 141
A telephely-választási stratégia irányelvei 144 A telephelyválasztás Nelson-féle elvei 150 A kiskereskedelmi teljesítmények értékelése 162 A bevásárlóközpontok telephelyválasztására
alkalmas modellek 175
A kereskedelmi tevékenységek térbeli eloszlása 176 Az általános kölcsönhatás elmélete 179 A jövő elméleti távlatai 190 A Földrajzi Információs Rendszer és a marketing kapcsolata 192 Vonzáskörzet-elemzés 193 A FIR alkalmazása az optimális telephely kialakításához 197 A tapasztalatok összegzése 210 A budapesti bevásárlóközpontok kialakulása és típusai 213 A magyarországi bevásárlóközpontok
és hipermarketek vonzáskörzete 241
Bevásárlóközpontok és hipermarketek vonzáskörzete néhány vidéki városban 256 Vonzónak maradni 266 A privatizáció és a bevásárlóközpontok
hatása a hazai kiskereskedelemre 273
Kiskereskedelmi üzletek száma és típusa 283 A kis boltok védekezése a nagyok ellen 290 A hipermarketek helye a magyar kiskereskedelemben 292 A bevásárlóközpontok üzletszerkezete 296 A magyar háztartások jellemzői és attitűdjei
a bevásárlóközpontokkal szemben 301
A bevásárlóközpontok általános megítélése 316 A bevásárlóközpontok és hipermarketek
hatása a háztartások vásárlási
szokásaira 327
Fogyasztói magatartás vásárlási szituációban 333 A háztartások vásárlási szokásai és a bevásárlóközpontok szerepe a beszerzésben 338 A bevásárlóközpontokat felkereső vevők profilja 346 A hipermarketek és szerepük a háztartások beszerzéseiben 356 A jövő: a bevásárlóközpontok és
az elektronikus kereskedelem egymás mellett élése
361
A GDP növekedése és az infláció csökkenése 365 A népesség stagnálása és öregedése 367 A családnagyság csökkenése 368 Kiemelések a bevásárlóközpontok vezetőivel és szakértőkkel folytatott személyes beszélgetésekből 371 A bevásárlóközpontok jövője: kihívók, versenytársak és fogyasztók 372 |