
502[37] L 55
Albert Judit - Varga Attila (szerk.):
Lépések az ökoiskola felé
Bp. : Országos Közoktatási Intézet, 2004. 139 p.
ISBN 963-682-535-1
Iskolazöldítésen értünk minden olyan
tevékenységet, mely az iskolát környezettudatosabbá
teszi. Ha egy iskola elkötelezi magát amellett, hogy iskolafejlesztő
munkájában az iskolazöldítési lépéseknek
központi szerepet szán, és intézményi
szinten összehangolja, hosszútávon tervezett módon
végzi e lépéseket, akkor már ökoiskoláról
beszélhetünk. Így minden iskolazöldítési
lépés egyben lépés az ökoiskola felé
vezető úton is. Így kapcsolódik össze
a Magyar Környezeti Nevelési Egyesület Iskolazöldítési
Programja az Országos Közoktatási Intézet által
koordinált Ökoiskola Hálózat munkájával.
A kötet az ökoiskolák számára legfontosabb
iskolazöldítési lépésekhez ad ötleteket.
Remélhetően az első ötlettárat továbbiak
követik, és sok iskola elkészíti saját
ötlettárát is.
TARTALOM
Előszó 7
Iván Zsuzsanna: Környezeti nevelés az iskola
pedagógiai programjában 9
Varga Attila: A Magyarországi Ökoiskola Hálózat
működése 15
Petrőczy Tibor: Iskola a nádas szélén.
avagy egy ökoiskola mindennapjai Pesten 19
Horváth Kinga: Módszerek a történelem tantárgyban
33
Szeredi Éva: Környezeti nevelés matematikaórán
43
Néder Katalin: Módszerek a reál tantárgyakban-egy
kémiaóra 55
Trescsik Angéla: Módszerek a készségtárgyakban:
technika 61
Bilku Rolandné: Erdei. iskola 71
Saly Erika: Tábor 79
Reák József: Jeles napok 95
Bilku Rolandné: Témahét 107
Iván Zsuzsanna: Játékos természetismereti
vetélkedő 173
Kalas György: Környezetbarát iskolafelszerelés
és iskolatáska 179
Nyiratiné Németh Ibolya: Gaia-Ház iskola 127
Czabánné Tarnói Judit: Oktató központ
1 35
|