502[37] L 55
Albert Judit - Varga Attila (szerk.):
Lépések az ökoiskola felé
Bp. : Országos Közoktatási Intézet, 2004. 139 p.
ISBN 963-682-535-1





Iskolazöldítésen értünk minden olyan tevékenységet, mely az iskolát környezettudatosabbá teszi. Ha egy iskola elkötelezi magát amellett, hogy iskolafejlesztő munkájában az iskolazöldítési lépéseknek központi szerepet szán, és intézményi szinten összehangolja, hosszútávon tervezett módon végzi e lépéseket, akkor már ökoiskoláról beszélhetünk. Így minden iskolazöldítési lépés egyben lépés az ökoiskola felé vezető úton is. Így kapcsolódik össze a Magyar Környezeti Nevelési Egyesület Iskolazöldítési Programja az Országos Közoktatási Intézet által koordinált Ökoiskola Hálózat munkájával. A kötet az ökoiskolák számára legfontosabb iskolazöldítési lépésekhez ad ötleteket. Remélhetően az első ötlettárat továbbiak követik, és sok iskola elkészíti saját ötlettárát is.




TARTALOM


    Előszó  7
    Iván Zsuzsanna: Környezeti nevelés az iskola pedagógiai programjában  9
    Varga Attila
    : A Magyarországi Ökoiskola Hálózat működése  15
    Petrőczy Tibor
    : Iskola a nádas szélén. avagy egy ökoiskola mindennapjai Pesten  19
    Horváth Kinga
    : Módszerek a történelem tantárgyban  33
    Szeredi Éva: Környezeti nevelés matematikaórán  43
    Néder Katalin
    : Módszerek a reál tantárgyakban-egy kémiaóra  55
    Trescsik Angéla
    : Módszerek a készségtárgyakban: technika  61
    Bilku Rolandné
    : Erdei. iskola  71
    Saly Erika
    : Tábor  79
    Reák József
    : Jeles napok  95
    Bilku Rolandné
    : Témahét  107
    Iván Zsuzsanna
    : Játékos természetismereti vetélkedő  173
    Kalas György
    : Környezetbarát iskolafelszerelés és iskolatáska  179
    Nyiratiné Németh Ibolya
    : Gaia-Ház iskola  127
    Czabánné Tarnói Judit
    : Oktató központ 1 35