borító

502 G 50
Goleman, Daniel:
Zöld út a jövőbe. A tudatos vásárlás mindent megváltoztat
Budapest : Nyitott Könyvműhely, 2009. 275 p.
ISBN 978-963-9725-63-8




Dániel Goleman a környezettudatos gondolkodás pszichológiai és társadalmi rétegeit fejti fel előttünk a tőle megszokott humorral és éleslátással. Rávilágít, hogy közvetett módon miként hatunk a környezetre mindazzal, amit előállítunk vagy vásárolunk. Ki gondolná, hogy a "gyógynövény" alapú samponok olyan vegyi anyagok hozzáadásával készülnek, amelyek nem csak szennyezik a környezetet, de saját egészségünket is veszélyeztetik? Biopamut ruhákat hordunk, és közben fogalmunk sincs róla, hogy a gyárban, ahol készítik, a munkások annak a veszélynek teszik ki magukat, hogy a színező festék anyagától leukémiások lesznek. Vajon miért vagyunk mi, vásárlók, a teljes tudatlanság állapotában azon dolgok hatásaival kapcsolatban, amelyeket használunk vagy fogyasztunk? Goleman új gazdasági világrendet jövendöl, amelyben a vásárlók képesek együttesen nyomást gyakorolni az őket megtévesztő gyártókra és forgalmazókra.




TARTALOM

1. A termékek rejtett "ára"   9
2. Zöldkáprázat   19
3. Mi az, amit még nem tudunk?
4. Ökológiai intelligencia   48
5. Új matematika   59
6. Hiányzó információk   79
7. Teljes körű tájékoztatás   92
8. Információcsere az interneten   111
9. Korrektség és egyenesség   127
10. Az "erényes" módszer   138
11. Kémiai keverék   152
12. Az amygdala vásárolni indul   169
13. Nehéz kérdések   190
14. Szüntelen fejlesztés   212
15. Megfontolandók   233
16. Teljesíts jól és tégy jót!   249
Köszönetnyilvánítás   265
Jegyzetek   267



vissza