502[37] A 40
Ali Khan, Shirley: Greening the Curriculum. Working Document
A zöld tanterv

Godalming : WWF UK, 1990. - 34 p.

KIKNEK SZÓL
Az írás a környezeti nevelés tantárgy tantervének kidolgozásával foglalkozó pedagógusoknak.

TARTALOM
A szerző bemutatja a nagy-britanniai környezeti nevelés program elkészületi lépéseit az Európai Közösség 1988-as környezeti nevelésre vonatkozó határozatától kezdődően az ezt követő konferenciákon át a kormányhatározatok meghozatalán keresztül a gyakorlati megvalósításig. Felsorol néhány tudományterületet, és példákkal szemlélteti a környezeti nevelés bevezetésének fontosságát, valamint ismerteti a hozott intézkedések hatékonyságát.

FEJEZETEK
Bevezetés. A főbb gondolatok összefoglalása
1.1 Mi a "zöldesítés"?
1.2 Zöldesítés - holisztikus feladat
1.3 Mi az a zöld tanterv?
2.1 Az Európai Közösség politikája
2.2 Kormányzati politikák és kezdeményezések
2.3 Felsőoktatási politika és kezdeményezések
2.4 Nemzetközi/nemzeti konferenciák
3.1 Mezőgazdaság
3.2 Építészet és tervezés
3.3 Üzlet
3.4 Műszaki tudományok
3.5 Étel, egészség és fogyasztói tanulmányok
3.6 Jog
3.7 Menedzsment
3.8 Technológia
4.1 Készségek, környezeti tudatosság és minőségi tanulás
4.2 A környezet minősége és a minőségi tanulás
4.3 "Zöldítés" és a teljes minőség
4.4 Interdiszciplináris tanulmányok és a minőségi tanulás
4.5 Kezdeményezések a minőségi tanuláshoz
5.1 Egyetemi szintű oktatók képzése és fejlődése
5.2 A kiszolgáló munkatársak képzése és fejlődése
6.1 Intézményi teljesítmény értékelése
6.2 Tanfolyamok figyelemmel kísérése, értékelés és átismétlés
6.3 Tanulói értékelés
7.1 Munkatársak
7.2 Források, tananyagok
7.3 Adatfeldolgozói programok
Függelék
Az intézményi erkölcsiség fontossága (PCFC - A tanítás minőségét értékelő bizottság felmérése, 1990)
Néhány kapcsolat a környezeti nevelés és a tanterv más területei között (A közös örökség, 1990)
A Bostoni Egyetem kísérleti kurzusa környezeti menedzserek részére - Szemle
Vázlat az aktív világpolgárság mibenlétéről (Oxfordi Oktatásfejlesztési Központ)
A Hatfieldi Technikum Készségek tanítása műhelye - Kérdések műhelymunka folytatásához
A tanulói projektek fejlesztése - Kérdőív (Oxfordi Továbbképzési Központ)
A Lancashire-i Technikumi műhely javaslatai - Környezeti témák a technikumi tantervben (1990 november)
Az oktatók szaktudása környezeti témákban - Kérdőív (Lancashire-i Technikum)
A technikum "zöld" kapcsolatai
Hasznos címek

MAGYAR NYERSFORDÍTÁS
Nincs

Förster Anita

vissza Ismertetők

vissza Katalógus