502 H 81
Hopfenbeck, Waldemar - Jasch, Christine: Öko-Design. Umweltorientierte Produktpolitik
Ökologikus tervezés. Környezettudatos termékpolitika
Landsberg a. Lech : Verl. Moderne Industrie, 1995. 418 p., ill.
ISBN 3-478-23660-6


A cégektől egyre inkább megelőző környezeti magatartást várunk el, de ennek gyakorlati megvalósításában gyakran magukra maradnak az érintettek. A környezeti menedzsment és a marketing legfontosabb eszköze a termékpolitika. Eleinte az ökotermékek zöld címke alatt futottak ugyan, ám csupán részben voltak környezetbarát termékek. A könyv rámutat arra, hogy milyen fontos szerepe van a terméktervezésben a teljes termékciklusról való átfogó gondolkodásnak. Az összeállításban olyan fogalmak, kapnak hangsúlyt, mint a fenntarthatóság, a körfolyamat, az újrahasznosítás, a hosszúéltűség. Hogyan kell gondolkoznunk egy termék életéről: "a bölcsőtől a sírig" vagy "a bölcsőtől a bölcsőig" elv alapján? Milyen elvek alapján formáljuk meg cégünk filozófiáját? A szerzők átfogó ismertetést adnak a termékalakításról, segédeszközeiről, módszereiről és főbb irányelveiről. Mit és hogyan tegyen egy vállalat, hogyha öko-termék gyártására szánja el magát, milyen akadályokba ütközhet, hogyan lehet ezeket kiküszöbölni vagy orvosolni? A könyv utolsó fejezetében esettanulmányokat olvashatunk olyan világhírű cégekről a bútorgyártás, az elektronika és a textilgyártás területéről, mint a Grundig, az AEG, a Siemens, az IBM, a Braun, a Bosch, az ESPRIT vagy az Evergreen. Ezek a nem szakértő olvasónak is érthetően bemutatják a cégek elképzeléseit, azok gyakorlati megvalósítását. Betekinthetünk a környezetbarát termékektervezést elbíráló versenyekbe is.

MAGYAR NYERSFORDÍTÁS
Nincs

Gaál Zsuzsanna ismertetése

vissza Ismertetők

vissza Katalógus