502[37] U 57
Pappler, Manfred (ed.): Umwelterziehung im Klassenzimmer. Das Ideenbuch
Környezeti nevelés az osztályteremben. Az ötletek könyve
Donauwörth : Auer, 1999. 152 p., ill.
ISBN 3-403-02401-6

KIKNEK SZÓL
Pedagógusoknak, szülőknek.

TARTALOM
A kötet a gyakorlati ötleteket elméletileg is megalapozza. Feladatait egységes, helyzet- és cselekvésorientált oktatás elve hatja át, melyben három területen hatunk a gyermekekre: Szív (Érzelmek), Kéz (Cselekvés) és Fej (Tudás). A leírt projekteken keresztül a gyermekek megtanulhatják életüket a természettel összhangban tervezni, így nemcsak tudásanyagként, hanem mindannapjaik fontos részeként ismerkednek a környezetvédelelmmel.
IDŐIGÉNY
Különböző időigényű feladatok találhatók benne.

ESZKÖZIGÉNY
Egyszerű eszközök, maradék anyagok.

FEJEZETEK
Előszó
Tanulni a jövőért - Környezeti nevelés
Az osztályteremben található élő dolgokkal való bánás különböző módjai: Osztályunk-egy élő közösség
Állatok az osztályteremben
Növények az osztályteremben
Az ökológiailag kialakított életmód fajtái: Kerüljük el a hulladékokat már a bevásárlásnál
A hulladékok szétválasztása és értékesítése
Felelősségteljes energiahasználat
Vízhasználat - ne pazarolj
Az Ökoiskola mozgásba hozza a környezetet: Eredményes együttműködés az iskolával
Az iskolából kiinduló demokratikus cselekvés módjai - Az ökoiskola megnyitja kapuit

MAGYAR NYERSFORDÍTÁS
Nincs

Gaál Zsuzsanna ismertetése

vissza Ismertetők

vissza Katalógus