KIKNEK SZÓL
Iskolaigazgatóknak, pedagógusoknak, szülőknek,
akik szoros kapcsolatban állnak mind a természettel mind
az iskolával.
TARTALOM
A könyv egy környezeti neveléssel foglalkozó sorozat
első tagja, ezért nemcsak az itt tárgyalt
témákról olvashatunk benne, hanem a sorozat elméleti
alapjairól is.
A könyvben kínált feladatokat
úgy alakították ki, hogy lehetőleg minden iskolatípusban
és különböző tanrendek mellett is kivitelezhetők
legyenek. A tematikus fejezetek felépítése egységesen: Előszó,
Alapinformációk, Ajánlatok, A konkrét gyakorlat,
Feladatok, Ajánlott irodalom. A tömör, ám sokszínű leírásokat
ábrák, ellenőrző kérdések egészítik ki. A gyakorlati alkalmazás során
környezeti, színházi, illetve szerepjátékokhoz ajánl ötleteket.
Ezek témáit a gyermekek hétköznapjait
átszövő jelenségek alkotják, amiken akár
ők is változtathatnak, tudatosan alakítva
környezetüket ezáltal.
IDŐIGÉNY
Egy-egy fejezet tanórán való feldolgozása néhány
órát vesz igénybe.
ESZKÖZIGÉNY
Kutatómunka, a könyvben megjelölt szakirodalomban való
fejezetek.
FEJEZETEK
Előszó
Környezeti nevelési alapok
Az energia
Tisztítás és higiénia
A szemétképződés elkerülése - Szelektív
hulladékgyűjtés
Az iskolában használt eszközök
Az iskolai büfé és a tízórai
A víz Belső és külső terek
Utószó
A szerzők
MAGYAR NYERSFORDÍTÁS
Nincs