502[37] F 76
Fountain, Susan: Education for Development. A Teacher's Resource for Global Learning
Oktatás a fejlődésért. A globális nevelés tanári forrásgyűjteménye
London : Hodder and Stoughton, 1995. 318 p., ill.
ISBN 0-340 61904 X

KIKNEK SZÓL
7-18 éves tanulóknak és tanáraiknak.

TARTALOM
A huszadik század végére megváltozott az iskolai oktatással szemben támasztott igény. Nemcsak a megtanítandó anyag lett más, hanem azok a morális értékek is, amelyeket az iskolának közvetítenie kell. Az UNICEF által kiadott könyv célja, hogy a pedagógusoknak segítséget nyújtson abban, hogy ki tudják alakítani a tanulókban a globális szolidaritás, a béke, a tolerancia, a társadalmi igazságosság és a környezet megbecsülésének igényét. A szerzők módszereket, játékokat és tevékenységeket ajánlanak, valamint megbeszélésre alkalmas témákat, amelyek feldolgozásával az előbb leírt célt el lehet érni, vagy legalábbis közelebb lehet kerülni hozzá. A könyv könnyen kezelhető: a tevékenységeket korosztály szerinti csoportosításban közli (7-11, 12-15 és 16-18 év), a leírásból megtudhatjuk a tevékenység célját, az anyagigényt, a megoldás lépéseit, a feladat továbbfejlesztését valamint a tantervbe illesztés lehetőségét.

IDŐIGÉNY
Tizenkét éven keresztül, évente 5-6 óra.

ESZKÖZIGÉNY
Papír, írószer, térkép, rajzszög, fonal, valamint a könyvből szabadon fénymásolható feladatlapok, kártyák, ábrák.

FEJEZETEK
Bevezetés
Kölcsönös függőség. Tevékenységek az I-III. korosztálynak
Elképzelések és érzékenységek. Tevékenységek az I-III. korosztálynak
Társadalmi igazságosság. Tevékenységek az I-III. korosztálynak
Konfliktusok és azok megoldása. Tevékenységek az I-III. korosztálynak
Változás és jövő. Tevékenységek az I-III. korosztálynak
A tettek

MAGYAR NYERSFORDÍTÁS
Nincs

Dr. Adorjánné Farkas Magdolna ismertetése

vissza Ismertetők

vissza Katalógus