KIKNEK SZÓL
A helyi tanterveket kialakító pedagógusoknak.
TARTALOM
A füzet tanulmányait a WWF felkérésére a Környezeti Nevelési Tanács (Council for Environmental Education) szakemberei készítették. A szerzők meghatározzák a környezeti nevelés helyzetét és céljait a helyi tantervben. A környezeti nevelés nem önálló tantárgy, de minden létező tantárgyban helye van. Az egyes tantárgyak az emberi értelem és megismerés különböző vonatkozásaira összpontosítanak, így valamennyi tantárgy segíthet abban, hogy a tanulók megfelelő képet alkossanak cselekedeteinknek saját magunkra, illetve a természeti környezetre gyakorolt hatásáról. A fejezetek egy-egy tantárgy környezeti nevelésben betöltött szerepét, lehetőségeit mutatják be.
FEJEZETEK
Iskolaudvarok és a szűkebb környezet
Testnevelés
A nyelvoktatás szerepe a környezeti nevelésben a nemzeti tanterv keretein belül
Matematika és környezeti nevelés
Környezeti nevelés a természettudományokban
Környezeti nevelés a vallásoktatásban
Kihívás és elkötelezettség: zene az iskolában és a társadalomban
Környezeti nevelés az angol nyelv oktatásában
Környezeti nevelés és a földrajz
Környezeti nevelés és a történelem
Környezeti nevelés és a technika
Melléklet: művészet és a környezet.
MAGYAR NYERSFORDÍTÁS
Nincs