KIKNEK SZÓL
Pedagógusoknak, akik iskolájuk átalakításában tevékenyen részt akarnak venni.
TARTALOM
A könyv azokat a kezdeményezéseket, projekteket közli, melyeket az 1995. március 24-25-i GÖS-konferencián (Bielefeld-Stieghorst) nem volt idő bemutatni Az egyes tervezeteknél olvashatunk a célkitűzésekről, a szükséges eszközökről, a kivitelezés folyamatáról és a további tervekről. Kérdéseinkkel a bőségesen illusztrált fejezetekben megadott címhez fordulhatunk. A kilenc témakör köré csoportosított projektek az iskolai élet minden területét magukba foglalják: iskolaújság, színjátszás, más iskolákkal való kapcsolatok, technikai és kémiai kísérletek, kultúra, történelem, rongymozaik, sütöde, plakátkészítés stb.
IDŐIGÉNY
A projektek többsége több éven át tart, de vannak csak egy-egy órát igénybevevő munkák is.
ESZKÖZIGÉNY
Általában maradék vagy minden iskolában fellelhető anyagok.
FEJEZETEK
Előszó
A nyitott iskolának van jövője
Az iskolák nyitása - iskolareform helyi szinten
Mit kell nyújtania ma egy jó iskolának?
Az iskolai példák dokumentációja:
1. témakör: Az iskolák kialakítják arculatukat
2. témakör: A média is közreműködik
3. témakör: Az iskolai élet alakítása
4. témakör: Együttműködés a szomszédokkal és a munkásokkal
5. témakör: Szociális tanulás - szociális kapcsolatok
6. témakör: Művészet - múzeum - a tanulás színterei
7. témakör: Az iskolán kívüli tanulás színhelyei / Környezet - bio-ökológia
8. témakör: A körzet iskolája az idők során
9. témakör: Partnerkapcsolatok a világ különböző részein - UNESCO
MAGYAR NYERSFORDÍTÁS
Nincs