502[37] F 76
Fountain, Susan: Learning Together. Global Education 4-7
Tanuljunk együtt! Globális oktatás 4-7 éves korban

Godalming : WWF UK, 1997. - iv, 98 p., [4] t.fol., ill., részben színes

KIKNEK KÉSZÜLT
Óvodapedagógusoknak, tanítóknak, tantervíróknak, pedagógusképzéssel foglalkozóknak.

TARTALOM
Globális nevelésen a szerző olyan gondolkodásmód közvetítését érti, amely célul tűzi a globális trendek megértését, a problémák megoldására való törekvést, a társadalmi konfliktusok és a béke tanulmányozását, az emberi jogok tiszteletben tartását és minden hátrányos megkülönböztetés (pl. rasszizmus, nemi diszkrimináció) elutasítását. Mindezek kölcsönhatása a globális nevelés tárgya. A szerző állásfoglalása szerint ezen értékek közvetítésének már óvodás, illetve kisiskolás kortól kezdve helye kell hogy legyen. A kisgyermekekkel foglalkozó pedagógus nagyon sokat tehet az önbizalom, a szociális és kommunikációs készségek fejlesztéséért. Mindezek sarokpillérei lesznek a tantárgyak tanulásának is. A könyv egy csokorra való tevékenységet, játékot is összegyűjt. Azt is elemzi, hogy az egyéni fejlődésen kívül egy osztályközösség, illetve iskolai közösség számára milyen lehetőséget adhat a globális nevelés.

FEJEZETEK
- 1. fejezet: A globális oktatás alapjainak lefektetése
- 2. fejezet: Tevékenységek beépítése az órai munkába - általános nevelési célból. (Egyéni és közösségi nevelés az óvodában és az alsó osztályokban; Kereszttantervi témák, tevékenységek; Alaptantárgyak tanítása; mindezekről összefoglaló táblázat)
- 3. fejezet: Az önbecsülés kifejlesztésének lehetséges módozatai
- 4. fejezet: Módszerek a kommunikációs készség fejlesztésére
- 5. fejezet: Módszerek az együttműködési készség fejlesztésére (Aktív együttműködési játékok és tanulási tapasztalatok; Együttműködési társasjátékok)
- 6. fejezet: Ami a tevékenységek mögött van (Megvalósítandó célok az egyes osztályokban és az egész iskolában)
- Irodalomjegyzék

MAGYAR NYERSFORDÍTÁS
Nincs

Darvas Katalin ismertetése

vissza Ismertetők

vissza Katalógus