KIKNEK SZÓL
Tanároknak, gyerekeknek és szülőknek.
TARTALOM
A tanácsadó füzet arra kínál ötleteket, hogy a tanárok miképp használhatják fel jobban az iskolaudvar nyújtotta lehetőségeket. Az iskolaudvar nem csak szép, de hasznos is lehet, és egy kis munkát is adhat a gyerekeknek. A füzet arra nézve is ad tanácsokat, hogyan viseljük gondját az udvarnak a szünidőben, télen vagy hogyan előzhetjük meg a rombolást. Az egyes feladatoknál, ötleteknél a folyamat leírását képanyag és a szükséges eszközök listája egészíti ki, emellett olvashatunk a gondozás feltételeiről és a tevékenység különböző tantárgyakhoz való kapcsolódásáról is.
IDŐIGÉNY
Nagyon különböző.
ESZKÖZIGÉNY
Kerti szerszámok, egyszerűbb eszközök.
FEJEZETEK
- A természetközeli iskolaudvar
Az iskolaudvar mint élettér és mint tanterület; Egy régi ötletet újra felelevenítünk
- Kezdeti segítség
Lépésről lépésre; Egyedül nem megy; Engedélyek; Ki fogja ezt kifizetni?
- Terület és ötletek
Kirándulás a már ismert környezetbe; Érdeklődések, kívánságok és ötletek
- Területi elemek
Tervezési terület: az iskolaudvar
- Tervezés
Az ötlettől a konkrét elgondolásig; Mindenhez területre van szükség; Hogyan foglaljuk össze az ötleteket?
- Iskolaudvar és tanóra
Az iskolaudvar, mint a tanulás színhelye
- Problémák a mindennapokban
Iskolai szervezés és órarend; Rombolások; Gondozás a szünidőben; Munkálatok télen; Fűnyírás, metszés és gazolás
- Nyilvános munkák
Reklámra is szükség van
Függelék
Irodalomjegyzék, Tájékoztató információk
MAGYAR NYERSFORDÍTÁS
Nincs