KIKNEK SZÓL
Szaktanároknak, akik tantárgyuk mellett fontosnak tartják a környezeti nevelést is.
TARTALOM
Az első két rész a könyv szemléletét meghatározó alapelveket fejti ki, segítve a pedagógusokat abban, hogy az ember, a környezet és kultúrája közti összefüggéseket átlátva tudatosuljon bennük a környezeti nevelés fontossága. A harmadik rész főbb témák köré csoportosítva aktuális és minden korosztályt érdeklő problémákat, kérdéseket vet fel, kiemelve, hogy melyik tantárgyhoz milyen szálakkal kapcsolódik az adott téma. A könyv irányultságának megfelelően sok művészettel kapcsolatos feladat, játék szerepel, a gyerekek lehetőséget kapnak a vitára, tanulságok levonására is. Ezeken a feladatokon keresztül saját felelősségükről győződhetnek meg, s ez a felelősségérzet a tudatos cselekvéshez lesz kiindulópont.
IDŐIGÉNY
Egy-egy feladat, játék néhány perctől pár óráig terjedhet.
FEJEZETEK
A kiadó előszava; A szerzőnő előszava; Összegzés
- I. Iskolai környezeti nevelés az NSZK-ban kulturális összetevők figyelembevételével
- II. Érvek a kultúraegyesítő ökológia mellett
- III. Gyakorlati ötletek a kultúraegyesítő ökológia tanításba való áthelyezéséhez
Képjegyzék a III. részben található képekhez
Felhasznált irodalom
MAGYAR NYERSFORDÍTÁS
Nincs