KIKNEK SZÓL
Középiskolai tanároknak és továbbképzést vezetőknek.
TARTALOM
A könyv tanártovábbképzés keretében munkálkodó műhelyvezetőkhöz szól. Ötleteket kínál arra, hogy hogyan illesszük be a környezeti nevelési témákat a különböző tantárgyak tananyagába anélkül, hogy megnövelnénk az óraszámot s ezáltal a tanulók túlterheltségét. Ismereteket ad tantervi kérdésekről is. Módszerei a legkülönfélébb hallgatóság számára lehetnek megfelelők: olyan tanárok számára is, akik kész, azonnal alkalmazható anyagot igényelnek, és azok számára is, akik önállóan szeretnék elkészíteni az óráik anyagát. Valós példákat tartalmaz, azonban a környezeti nevelés egyetlen szűk területét sem tárgyalja részletesen; az adott iskola környezetétől és képzési sajátosságaitól függ, hogy a tanár melyik területre összpontosítja a figyelmét.
Tíz tevékenységet ír le, amelyeket a műhelyvezetők változatlan vagy módosított formában alkalmazhatnak a műhelyfoglalkozásokon. Szövegei érdekes lehetőséget kínálnak Ember és természet, a Matematika, az Anyanyelv és irodalom, az Élő idegen nyelv és az Ember és társadalom műveltségterületeken.
IDŐIGÉNY
Körülbelül egy év tananyaga.
FEJEZETEK
Bevezetés.
I. Mivel foglalkozzunk a műhelyfoglalkozáson: három stratégia
A) Olyan források biztosítása, amelyek az iskolai tantárgyakhoz illeszthetők
B) Segítség a tartalmi kapcsolat kialakításához
C) A környezeti nevelés szerepe a problémamegoldó képesség fejlesztésében
II. A hagyományos tantervi feladatok és a környezeti feladatok együttes megvalósítása
III. Egy kis háttér-információ
IV. Műhelyfoglalkozáson felhasználható tevékenységek és útmutatók: beillesztés
V. Források
MAGYAR NYERSFORDÍTÁS
A teljes könyvről. A Magyar Környezeti Nevelési Egyesület 1998-ban megjelentette a "Környezeti nevelési szer-tár - Műhelyszervezési kézikönyvek" című sorozatban.
[Rich Text formátumban, tömörítve letölthető]