502[37] E 59
Disinger, John F. - Monroe, Martha C.: Defining Environmental Education
A környezeti nevelés fogalmának meghatározása

Ann Arbor, MI : NCEET : Universtiy of Michigan School of Natural Resources and Environment, 1994. - 40 p. - (Environmental education toolbox - Workshop resource manual)

KIKNEK SZÓL
Tanártovábbképző műhelyek vezetőinek, szervezőinek.

TARTALOM
A könyv speciális tanártovábbképző műhelyfoglalkozások tervezéséhez kínál háttéranyagot, ahol a résztvevők saját maguk határozzák meg, hogy mi minden tartozhat a környezeti nevelés fogalmába. Milyen órákon nyílik alkalom rá? Milyen más lehetőségek adódnak? Áttekintést ad környezeti nevelés amerikai múltjáról és mai gyakorlatáról. Bevezeti a környezeti műveltség fogalmát és tárgyalja a felelős környezeti viselkedés mibenlétét.
A javasolt műhelytevékenységek szokatlan és gyors ismerkedési játékokat mutatnak be, ötleteket adnak a gondolkodási sztereotípiák áttörésére, hogy ne csak a biológia és földrajz tárgyakhoz kötődjön a környezeti nevelés. Legizgalmasabb gyakorlatai az értékek felülvizsgálatára, a kooperatív tanulásra és közös problémamegoldásra buzdító játékos feladatok. A fordító személyes tapasztalata, hogy ezeket nagy kedvvel oldják meg felső tagozatos általános iskolások is.

ESZKÖZIGÉNY

Papír, írószer, írásvetítőn bemutatott vagy fénymásolt mintalapok, saját készítésű poszterek, kártyák.

MAGYAR NYERSFORDÍTÁS
A teljes könyvről. A Magyar Környezeti Nevelési Egyesület 1998-ban megjelentette a "Környezeti nevelési szer-tár - Műhelyszervezési kézikönyvek" című sorozatban.
[Rich Text formátumban, tömörítve letölthető]

Schmidt Sára ismertetése

vissza Ismertetők

vissza Katalógus