502[37] R 77
Rockwell, Robert E. - Sherwood, Elizabeth E. - Williams, Robert A.: Hug a Tree and Other Things to Do Outdoors with Young Children
Ölelj át egy fát és más szabadtéri ötletek kisgyermekekkel

Beltsville, MD : Gryphon House, Inc, 1996. - 105 p., ill.

KIKNEK SZÓL
Szülőknek és tanároknak

TARTALOM
Tudunk-e jobb ajándékot adni sérülékeny Földünknek, mint a természetet ismerő és óvó gyerekek generációját? - ezzel a szép gondolattal vezetik be könyvüket a szerzők, az óvódás korúak tanításának elismert szakemberei. A kötet azon a gyakorlat által szerzett meggyőződésükön alapul, hogy a legkisebbek a tapasztaláson keresztül tanulnak a leggyorsabban. Ez a tapasztalás lesz a további megismerés kerete, amelyet a felnőtt segít (facilitátor), bátorít inkább, mint irányít. A felnőtt fontos szerepe a biztonság nyújtás, ötletadás, a kellékek biztosítása, a szókincs alakítása. Az egyes feladattervek tartalmazzák az anyagigényt és a javasolt új szavakat.

FEJEZETEK
Előszó a szülőkhöz és tanárokhoz
Hogyan használjuk a könyvet (Általános tudnivalók)
A szabadban szerzett tapasztalatok bővítése
A szabadban nevelés nem mindig az erdőben történik
Hogyan készítsük elő a szabadban való tapasztalatszerzést
Segítségre lesz szükséged
(Ismeretszerzés - foglalkozás tervek)
- A környezeted szeretése; Esztétikai és érzelmi élmények (pl. Fa megölelése; Kincsvadászat nagyítóval: közel és távol; Kert faszeleteken; Minden összefügg)
- Kapcsold be az érzékeidet; Tapasztalatok megfigyeléssel (pl. Érints meg, érezz, ismerj meg, vagy ébreszd fel az ujjaidat!; Hangok melyek összeillenek; Nem minden falevél hullik egyformán)
- Adatgyűjtés a kertben. Számlálás, osztályozás, feljegyzéskészítés a tapasztalatokról (pl. Etesd a kert látogatóit; Csúszó-mászók futóversenye; És a gyomok?; Én is tudom azt csinálni, amit te; Számold meg amit csak lehet, és ismételd meg)
- Tudni szeretnéd, hogy mennyi? Mérési tapasztalatok (pl. Mérd meg a szelet; Hosszú, rövid, magas, alacsony; hasonlítsd őket össze!; Lábujjától a feje búbjáig - mérd meg mind!; Mérd meg az árnyékot!; Milyen mély a hópadkád?)
- Az idő és az évszakok figyelése. Változás és idő megfigyelések ( pl. A zokni eltemetése; A évszakok körbejárnak; Tavasz, a fiókák ideje; Milyen színű a tavasz?; Eseménynapló; Vízóra); További ötletek
- Ez meg az; Még néhány dolog, amit szeretnénk, ha tudnál (pl. Elrendeződés; Hópehely készítés; Üvegház zacskóban; Növényprés készítése; Csípések és szúrások; Madáretető ötletek)

MAGYAR NYERSFORDÍTÁS
Nincs

Darvas Katalin ismertetése

vissza Ismertetők

vissza Katalógus