KIKNEK SZÓL
Természettudományi múzeumok közművelődési munkatársainak, általános és középiskolai tanároknak.
TARTALOM
A kis kötet a múzeumokban rejlő azon lehetőségeket tárja fel, amelyek felhasználhatóak az általános és középiskolai oktatásban. Tanulmányokat közöl arról, hogy a különböző életkorú gyerekeknek milyen módszerekkel lehet a leghatékonyabban ismereteket átadni a biológia, földrajz és történelem területén . Hangsúlyt kap az iskolákkal való együttműködés és a diákok előzetes felkészítése írásos és képanyagokkal. Vizsgálja a múzeumi előadások és kiállítások hatékonyságát életkortól függően. A függelékben hatékonyságvizsgálatokból válogat; előkészítő olvasmányokat, mintateszteket, múzeumi és tárlatvezetői előadásokat közöl, ugyancsak korcsoportok szerint.
FEJEZETEK
A múzeumok szerepe az általános és középiskolai oktatásban
Kísérleti módszerek
A múzeumlátogatások előkészítése
A múzeumi előadások szerepe
A kiállítások feliratainak és utasításainak módszerei
A múzeumi tárlatvezető tanítási képessége
A hatékony tárlatvezetés gyerekeknek
Függelék
MAGYAR NYERSFORDÍTÁS
Nincs