502[37] M 96
Murdoch, Kath: Ideas for Environmental Education in the Elementary Classroom
Ötletek a környezeti neveléshez az általános iskolában

Portsmouth, NH : Heinemann, 1994. - x, 194 p. : ill.
ISBN 0-435-08347-3

KIKNEK SZÓL
Általános iskolai tanítóknak és tanároknak

TARTALOM
A könyv ötletesen tanít kérdezni, kutatni, és a körülöttünk lévő világ jelenségeit megfelelőképpen kezelni. A környezeti témák megvitatásával a tanulók egyúttal sok más készségüket is fejleszthetik. A könyv tárgyalja a környezeti nevelés időszerűségét és céljait, valamint a "zöld" tanárrá válás lépéseit. Ötleteket ad a szabadtéri foglalkozásokhoz, az érzékek fejlesztésére szolgáló gyakorlatokhoz. Az osztályteremben is számos alkalom kínálkozik a "zöldítésre", - erre is van számos javaslata. Hangsúlyt fektet a környezeti etika kérdéseire és, és fontos a számára, hogy a gyerekek megfelelő értékítéleteket alkossanak. Kulcsot ad a gyerekek teljesítményének, és maguknak a környezeti nevelési programoknak az értékeléséhez is. Jó olvasmányokat javasol.

IDŐIGÉNY
A feladat természetétől függően a 10 perces gyakorlatoktól több napon át folytatott kísérletekig terjed.

FEJEZETEK
- Előszó
- BEVEZETÉS. A környezeti nevelés áttekintése és a könyv háttere
A környezeti nevelés aktualitása; Mi is az a környezeti nevelés?; A környezeti nevelés tervezésének és tanításának kerete; Hogyan működik a környezeti nevelés?; Miért tanítsunk környezeti nevelést? Hol kezdjük?
- FELKÉSZÜLÉS. Lépések a "zöld" tanárrá váláshoz - néhány ajánlott könyv és teendők
Felkészülés; Az osztályteremben; Az első tíz lépés
- IRÁNY A SZABAD. Játékok, nyomok és érzékszerveink használatának fejlesztése, a gyermek felkészítése a környezet tiszteletére és élvezetére
Miért dolgozzunk a szabadban?; Hasznos ötletek a kinti munkához; Minta feladatsor (1 Bemelegítők, 2 Felfedezés és tapasztalás 3 Levezető feladatok 4 Válaszadás és megosztás)
- A NAGY ÖTLETEK... ÉS A FELADATOK EGÉSZSÉGESSÉGE. Több mint ötven feladat a környezetről, a környezetért és a környezet megértésére
Mik a nagy ötletek?; A feladatok háttere; Hogyan használjuk a feladatokat?; Feladat-menü; Részletes feladat leírások
- HOGYAN ÉREZZÜK MAGUNKAT? MIT GONDOLUNK? Értékítéletet elősegítő feladatok annak elősegítésére, hogy a gyerekek átlássák a környezeti kérdéseket
Feladatok
- NEM CSAK AZ A FONTOS, MIT CSINÁLSZ, HANEM HOGY HOGYAN CSINÁLOD. Tanítási és tanulási stratégiák a környezeti neveléshez
A zöld osztályterem együttműködő osztályterem; A zöld osztályterem érdeklődő osztályterem; A zöld osztályterem egy integrált osztályterem; A zöld osztályterem pozitív osztályterem
- VALÓSÍTSUK MEG, AMIT TANÍTUNK. A környezeti etika fejlesztése az osztályteremben és az iskolában
Stratégiák a globális iskolai oktatás megvalósításához
- A VÁLTOZÁS ÜGYNÖKEI. A gyerekek biztatása, hogy jól érezzék magukat környezetükben
Mit tehetünk a környezetért az általános iskolában?; Amit maguk a gyerekek tehetnek; Útmutató a tettekhez; Figyelmeztető szó
- TANEGYSÉGEK TERVEZÉSE. Útmutató koordinált tanegységek elkészítéséhez a környezeti nevelésben
Miért van szükség a koordinált tanegységekre?; A munkafázisok tervezése; Példa egységek
- ÉRTÉKELÉS. A gyerekek tanulásának és a környezeti nevelési programok értékelése
Stratégiák az értékeléshez; Mire vagyunk kíváncsiak, amikor a gyerekek tanulását értékeljük?; A program értékelése
- A KÖRNYEZETI NEVELÉS FORRÁSAI. Források és találékonyság a környezeti nevelésben
Tanári referenciák; Elvek és irányelvek; Háztartásvezetés és életmód; Szervezetek; Könyvek gyerekeknek; Minőségi olvasmányok; Együttműködés az iskolaközösséggel; Az iskolák közötti együttműködés
Index

MAGYAR NYERSFORDÍTÁS
Szemelvények
[ Rich Text formátumban, tömörítve letölthető]

Förter Anita ismertetése

vissza Ismertetők

vissza Katalógus