502[37] C 12
Carin, Arthur A.: Teaching Science Through Discovery
Fedezd fel és tanulj! A természettudományok oktatása a felfedeztetés módszerével

Upper Saddle River, NJ ; Columbus, OH : Merrill, 1997. - xiv, 342, 235, ism. oldalsz. [37] p. : ill.
ISBN 0-13-234089-5

KIKNEK SZÓL
Óvódás és általános korosztállyal foglalkozó pedagógusoknak.

TARTALOM
A szerző szerint a környezeti nevelésben a legnagyobb hangsúly az irányított felfedezésen van. Gyakorlatias, már kipróbált feladatokat és ötleteket mutat be részletesen a tervezéstől kezdve a kivitelezésen át az értékelésig. A legalapvetőbb tudományos oktatási módszerektől a modern, számítógépes technikát is alkalmazó módszerekig változatos ötletekből válogathatunk, melyek segítségével a gyermekekben kifejleszthető az önálló és kritikus gondolkodásra irányuló szemlélet.

IDŐIGÉNY
Feladattól függően változó.

FEJEZETEK
1. A tudományos és technikai műveltség megalapozása
2. Intellektuális fejlődés és a tudományos tárgyak tanulása
3. A tanár mint a tudományos ismeretek elsajátításának elősegítője
4. A kérdezés és odafigyelés művészetének elsajátítása
5. A tudományos tárgyak tanulásának és tanításának értékelése
6. Egy támogató tudományos osztályterem megtervezése
7. Tudományos reform projektek, programok és tankönyvek kiválasztása
8. A tudományos tárgyak integrálása a tantervbe
9. A tudományos tapasztalatok kiterjesztése és gazdagítása minden tanuló számára
10. A multimédiás technológia hatékony használata

Irányított felfedezés feladatok:
- 1. Természettudományos tárgyak és a technika. Anyag és energia; Hőenergia; Légnyomás; Hangenergia; Egyszerű gépek (Mechanika); Mágneses és elektromos energiák és kölcsönhatások; Fényenergia, árnyak, lencsék és a szín
- 2. Élettan és technika. Növényanatómia és pszichológia; Állati anatómia és pszichológia; Emberi anatómia, pszichológia, táplálkozás és egészség
- 3. Föld, ökológia, természettudományok és a technika. Asztronómia; Meteorológia; Geológia; Ökológia és a környezet
- 4. Irányított felfedezés feladatok különleges érdeklődésű tanulók számára. Vak és gyengén látó tanulók; Tanulók fejlődési rendellenességgel; Tanulók látási zavarokkal; Mozgáskorlátozott tanulók; Süket és nagyothalló tanulók
- 5. Piaget-féle irányított felfedezés feladatok.
Függelék

MAGYAR NYERSFORDÍTÁS
A harmadik és nyolcadik fejezetről. [Rich text formában, tömörítve letölthető]

Förster Anita ismertetése

vissza Ismertetők

vissza Katalógus