502[37] C 16
Chase, Jayni: Blueprint for a Green School
Zöld iskolák kézikönyve

New York, NY [etc.] : Scholastic, 1995. - XVIII, 670 p., ill.
ISBN 0-590-49830-4

KIKNEK SZÓL
Pedagógusoknak.

TARTALOM
A kézikönyv és egyben ötletadó munka a környezeti szempontból biztonságos és egészséges iskola kialakításához ad tanácsot. Szinte minden környezeti témában tartalmaz a hatékony környezeti nevelés kialakítását segítő háttér-információkat. A globális környezeti kérdésektől egészen a kicsinynek látszó, de elhanyagolásuk esetén komoly gondot okozó problémákig nyújt ismereteket és megoldási javaslatot is kínál a problémák kezelésére.

FEJEZETEK
Előszó - Köszönetnyilvánítás - A könyv alkotói - Bevezetés - Hogyan használjuk a könyvet
- 1. Környezeti és egészségügyi kérdések: Bevezetés; Radon; Azbeszt; A kinti levegő minősége; Ólom; Formaldehid; Források
- 2. Mérgező anyagok: Bevezetés; Az iskolai felmérés; A campus környékén; Az iskola fenntartása; A legjobb megoldás: csökkentés és eltávolítás; Források
- 3. Kártevőirtók: Bevezetés; A kártevőirtók fajtái; Miért fontos az irtószerekkel foglalkoznunk?; Irtószer-biztonság; Az IPM (IIK - Integrált Irtószer Kezelés) módszer; Az IMP módszer alkalmazása az iskolában; Kevesebb irtószer alkalmazása az iskolákban folyó kártevőirtáshoz; Források
- 4. Táplálkozás: Bevezetés; Környezeti kérdések; Egészségügyi kockázatok; Megoldások: Gondolkodj globálisan és fogyassz lokálisan!; A táplálkozástudomány oktatása; Források
- 5. Iskolai kertek: Bevezetés; A kert képének kialakítása; Az organikus kert; Komposztálási tervezet a te iskoládnak; Féregkomposztálás az iskolában; Iskolai magbank létrehozása; Források
- 6. Víz: Bevezetés; Víz a Földön; Emberi befolyás a vízre; Megoldások: amit te tehetsz; A költségvetés; Források
- 7. Energia: Bevezetés; A problémák; Fenntartható megoldások; Megoldások: tanulói projektek; Források
- 8. Elektromágneses terek: Bevezetés; Az elektromágneses terek által jelentett veszélyek megértése; Potenciális egészségkárosodás A campus területén előforduló elektromágneses terek; A kockázat minimalizálása; Források
- 9. A tudományos szoba: Bevezetés; Az élő osztályterem; Preparálás és egyéb foglalkozások; Kockázat és védelem; A tudományos szoba ellátása: kiválasztás, tárolás és a hulladék kezelése; Egy biztonságos tudományos szoba fenntartása; Források
- 10. Az alkotó szoba: Bevezetés; A te alkotó szobád; Biztonságos és egészséges alkotószoba fenntartása; Művészeti fogalmak; Források
- 11. A hulladékok csökkentésének gyakorlata: Bevezetés; Ebéd hulladék nélkül; Még hol csökkenthetjük a hulladék mennyiségét?; Források
- 12. Az újrafeldolgozás ábécéje: Bevezetés; Anyag kategóriák; Kezdjünk hozzá!; Gyűjtőakció kezdeményezése; Neveljünk mindenkit!; Az újra feldolgozott termékek vásárlása: a kör bezárása; Források
- 13. Hogyan lépjünk akcióba: Bevezetés; A hatékony kommunikáció tapasztalati szabályai; Állítsuk a kormányt a saját oldalunkra; Vállalati környezeti károsítók; Használjuk a médiát; Bojkott és egyéb jellegű fellépések; Források
- 14. Tisztítószerek: Bevezetés; Hirdetés; Tesztelés; A gyerekekre gyakorolt hatás; Mit tesznek a szervezetek?; Mit tehet az iskolád?; Környezeti hatások; Mit vegyünk figyelembe a tisztítószerek vásárlásánál?; A takarítókkal való együttműködés; Környezetileg biztonságos alternatívák; Források
- 15. Bevezetés; Mosolyogj!; Csomagold be!; Tartsuk természetesen tisztán és frissen; Beszéljünk a kozmetikáról!; Az igazság a tamponokról; Túlnépesedés és születésszabályozás; Néhány szóval a "száraz tisztításról"; Források
- 16. Óvoda: Bevezetés; Újrafeldolgozás az osztályban és az újrafeldolgozás tanulása; Táplálkozás; Az óvodai tanmenet; Hagyományos anyagok és módszerek alkalmazása; Óvodai művészet; Egészségügyi és környezeti kérdések; Források
- 17. Környezeti szabályozók teljesítése: Bevezetés; Nemzeti környezeti irányelv határozat; Tiszta levegő határozat; Tiszta víz határozat; Biztonságos ivóvíz határozat; Forrás megőrzés és helyreállítás; Átfogó környezeti reakció, kompenzációs és felelősség határozat; Vészhelyzet tervezet és a közösség tájékoztatásáról szóló határozat; Mérgező anyagok ellenőrzéséről szóló határozat; Szövetségi irtóanyag határozat; Munkabiztonsági határozat; Zárógondolatok; Hová forduljunk segítségért és információért; Források
- 18. Különböző környezetvédelmi szervezetek: Bevezetés; Díjak és kitüntetések
- 19. Környezeti nevelési anyagok: Bevezetés; Környezetvédelmi anyagok; Oktatói referenciák
- 20. Kiegészítő információk: Könyvek; Ifjúsági könyvek; Videók; Forráslisták; Iskolai séták
Jegyzetek; Névmutató

MAGYAR NYERSFORDÍTÁS
Nincs

Förster Anita ismertetése

vissza Ismertetők

vissza Katalógus