KIKNEK SZÓL
5-7. osztályos tanulóknak és a velük foglalkozó tanároknak
TARTALOM
A könyv célja, hogy a tanulók megismerjék a víz különféle jellemző tulajdonságait illetve a természetben elfoglalt helyét és szerepét. A szerzők az elméleti részekhez szorosan kapcsolódó érdekes játékokat, kísérleteket és feladatlapokat mellékeltek, melyek könnyebbé teszik a bonyolult folyamatok megértését és segítik a gyermekeket, hogy az elmélet és a mindennapi élet között felfedezzék a kapcsolatot és megtanulják értékelni ezt a fontos elemet.
IDŐIGÉNY
Alfejezetenként kb. egy óra.
ESZKÖZIGÉNY
Pohár, víz, olaj, papír, kanál, óra, pipetta stb., a feladatlapok fénymásolatai.
FEJEZETEK
Bevezetés, a könyv általános leírása
Játékos ismerkedés a témával: Az esőcsepp története; A víz körforgása
I. Mi a víz? Egy sokoldalú anyag ; Próbálkozz vízzel!; A víz kemény váza; A levegő egy szivacs?; A víz, mint oldószer; A víz ősi formája; "Víz-versek"
II. A víz, mint élettér: A körforgásból szenvedés lett; A víz körforgása, munkalap; Élet az egészséges vizekben
III. Megfigyelés és felfedezés: Állatok a patak környékén; Segítség a mikroszkóppal való munkához; A vizek jellemzői; A hal sosincs ott, ahol épp van
IV. A víz halmazállapota: A víz színe és szaga; A vízhőmérséklet megállapítása; A pH-érték meghatározása; A folyóvizek vízminőség szerinti csoportosítása; Mi a teendő?
V. Hogyan jut el a növényekhez a víz? Vízszállítás; A talaj, mint víztároló; A talaj kimerülésének problémája
Néhány könyv- és filmajánlat
MAGYAR NYERSFORDÍTÁS
Nincs