502[37] L 74
Living in a Material World. Lessons on Commercialism, Consumption, and Environment
Élet egy anyagias világban. Leckék a reklámról, a fogyasztásról és a környezetről 14-18 éves tanulók számára

Washington, D.C. : Center for the Study of Commercialism, 1996. - 82 p., ill.


KIKNEK SZÓL
14-18 éves tanulók tanárainak.

TARTALOM
Bár ez a könyv az észak-amerikai viszonyokról szól, a mi számunkra is igen tanulságos lehet, mert Magyarországon is egyre inkább megtalálhatók a fogyasztói társadalom negatív jellemzői. A reklám a fiatalokra is igen nagy hatással van, eltorzult értékítéletet és életszemléletet alakíthat ki bennük: mindennél - az emberi értékeknél is - fontosabbá válhatnak számukra az anyagi javak. A reklám egyre nagyobb fogyasztásra ösztönöz bennünket, a termelés fokozása pedig növeli a környezeti problémákat. Nem tudjuk ugyan eltüntetni gyermekeink életéből, de ha megismertetjük őket a reklámok céljával, hatásuk lélektani hátterével és elkészítésük módszereivel, akkor talán kellő kritikával fogadják azokat. A könyv ezt kívánja elősegíteni a reklámok természetének megismertetésével, a televízióban, a rádióban, az újságokban található reklámok értékelésével, a tanulók fogyasztási szokásaira és értékítéletére rávilágító kérdőívek közlésével, valamint a lakosság fogyasztására vonatkozó statisztikai adatok elemzésével. Minden lecke tartalmaz a tanároknak szóló utasításokat, a továbbfejlesztéshez pedig ötleteket és szakirodalmat ajánl.

IDŐIGÉNY
Legalább 20 - 25 óra, amit több félévre érdemes elosztani.

FEJEZETEK
Bevezetés
1. A reklámok anatómiája: A hirdetések technikájának elemzése
2. Vetted az üzenetet? A mindenütt jelenlévő nyomás, amely
fogyasztásra ösztökél
3. A boldogság ára: Hirdetések, önismeret és önbizalom
4. A források: Globális kép a nyersanyagforrásokról és a fogyasztásról
5. Használd és dobd el: A termékek csomagolása és a környezet
6. A jó élet: Életszínvonal, életminőség és boldogság
7. Reklám-mentes övezet: Alternatívák a reklámokra
8. Az állampolgárok választási lehetősége: Csináljuk másképpen
További ötletek
További források

MAGYAR NYERSFORDÍTÁS
Nincs

Dr. Adorjánné Farkas Magdolna ismertetése

vissza Ismertetők

vissza Katalógus