KIKNEK SZÓL
Természettudományt oktató tanároknak.
TARTALOM
A könyv a természettudományok tanításának módszertani, pedagógiai és pszichológiai kérdéseit tárgyalja, az USA-ban és Ausztráliában oktató öt középiskolai tanár kísérletei és megfigyelései alapján. Vizsgálódásaik célja annak megállapítása volt, hogyan fejlődik a tanulók kognitív képessége különböző tényezők hatására. A tényezők széles skáláját sorra veszik, mint például az iskola és az osztály légkörét, a tanár egyéniségét és módszereit, a tanterv, a tankönyvek munkafüzetek, tanulókísérletek, értékelési módszerek szerepét, a fiúk és a lányok tanulási módszerei és eredményeik közötti eltéréseket.
FEJEZETEK
1. A természettudomány tanulása a megértésen keresztül: Szent Grál keresése.
2. Módszerek és háttérismeretek.
3. A tanári gondolkodás szerkezete és hitek a természettudomány
tanításáról és tanulásáról.
4. Valóságos diákok tanulják a kémiát és a fizikát: különbség a tanulásban a nemek között.
5. A tanterv és az utasítások kognitív szintje - szigorúság, változás az idővel, a meghatározó szerkezet, a gondolkodás ereje.
6. A diákok részvétele és motiváltsága. Mit csinálnak a diákok a természettudomány órákon?
7. A diákok érzékenysége a tanulás körülményei iránt.
8. Következtetések: A kognitív tanulás korlátjai a középiskolai tanulmányok során.
MAGYAR NYERSFORDÍTÁS
Nincs