502[37] W 77
Tobin, Kenneth - Kahle, Jane Butler - Fraser, Barry J.: Windows into Science Classrooms. Problems Associated with Higher-level Cognitive Learning
Ablak a természettudományos órákra. A kognitív tanulással összefüggő problémák a középiskolában

London ; New York, NY ; Philadelphia, PA : The Falmer Press, 1990. - xv, 246 p., ill.
ISBN 1-85000-543-5

KIKNEK SZÓL
Természettudományt oktató tanároknak.

TARTALOM
A könyv a természettudományok tanításának módszertani, pedagógiai és pszichológiai kérdéseit tárgyalja, az USA-ban és Ausztráliában oktató öt középiskolai tanár kísérletei és megfigyelései alapján. Vizsgálódásaik célja annak megállapítása volt, hogyan fejlődik a tanulók kognitív képessége különböző tényezők hatására. A tényezők széles skáláját sorra veszik, mint például az iskola és az osztály légkörét, a tanár egyéniségét és módszereit, a tanterv, a tankönyvek munkafüzetek, tanulókísérletek, értékelési módszerek szerepét, a fiúk és a lányok tanulási módszerei és eredményeik közötti eltéréseket.

FEJEZETEK
1. A természettudomány tanulása a megértésen keresztül: Szent Grál keresése.
2. Módszerek és háttérismeretek.
3. A tanári gondolkodás szerkezete és hitek a természettudomány
tanításáról és tanulásáról.
4. Valóságos diákok tanulják a kémiát és a fizikát: különbség a tanulásban a nemek között.
5. A tanterv és az utasítások kognitív szintje - szigorúság, változás az idővel, a meghatározó szerkezet, a gondolkodás ereje.
6. A diákok részvétele és motiváltsága. Mit csinálnak a diákok a természettudomány órákon?
7. A diákok érzékenysége a tanulás körülményei iránt.
8. Következtetések: A kognitív tanulás korlátjai a középiskolai tanulmányok során.

MAGYAR NYERSFORDÍTÁS
Nincs

Dr. Adorjánné Farkas Magdolna ismertetése

vissza Ismertetők

vissza Katalógus