502[37] T 37
Savitt, William (ed.): Teaching Global Development. A Curriculum Guide
Tantervi útmutató a globális fejlődés oktatásához

Notre Dame, IN ; London : University of Notre Dame Press, 1993. - x, 357 p.
ISBN 0-268-01882-0

KIKNEK SZÓL
Főként tanároknak valamint a tanárképzéssel és a tanártovábbképzéssel foglalkozó intézmények oktatóinak.

TARTALOM
Az emberiség folyamatosan fejlődik, ha azonban nem tudjuk összeegyeztetni a gazdasági és a technikai fejlődést a környezet megóvásával, sorsunk megpecsételődött. A könyv, melyet az USA-ban működő katolikus, zsidó és protestáns egyházak jelentettek meg közösen, a fejlődésről szóló ismeretek tanításához nyújt segítséget: módszertani ötleteket, útmutatást a tanterv összeállításához és tanácsokat ahhoz, hogy hogyan lehet a fejlődésről szóló ismereteket beépíteni a különböző tantárgyak anyagába. Rávilágít arra, hogy a környezeti problémákkal kapcsolatos döntések a különböző érdekek közötti kompromisszumok eredményeként születnek meg. Ezért már az oktatás során nem az önfeláldozás, az önzetlenség, a becsületesség fogalmain keresztül kell megközelíteni a környezeti problémákat, hanem arra kell rámutatni, hogy valamennyiünk egyéni sorsát meghatározza a környezet állapota.

FEJEZETEK
Bevezetés
I. Tanulmányok a fejlődéssel kapcsolatos ismeretek oktatásáról.
Kölcsönös egymásrautaltság a különböző népek között és a hazafiság: Világpolgárok nevelése.
Etika és fejlődés: Költséges lehetőségek.
Léteznek-e még a fejlődésnek egymással versengő mintái?
A humánum beépítése a fejlődésbe.
Tanterv a fenntartható fejlődés tanítására.
A diákok aktivitása és a pedagógia: Fordított viszonyok a fejlődés oktatásában.
A fejlődés oktatása és a tömegkommunikáció.
II. Egyetemi kurzusok ismertetői. (USA)
III. Könyvismertetések.

MAGYAR NYERSFORDÍTÁS
Nincs

Dr. Adorjánné Farkas Magdolna ismertetése

vissza Ismertetők

vissza Katalógus