502[37] E 59
Bardwell, Lisa V. - Monroe, Martha C. - Tudor, Margaret T. (ed.): Environmental Problem Solving. Theory, Practice and Possibilities in Environmental Education
Környezeti problémamegoldás. Elmélet, gyakorlat és lehetőségek

Troy, OH : NAAEE, 1994. - 150 p.
ISBN 1-884-008-13-5

KIKNEK SZÓL
14-18 éves tanulóknak és tanáraiknak.

TARTALOM
A könyv egyaránt szolgál elméleti alapokkal és gyakorlati tanácsokkal a környezeti neveléssel foglalkozó tanárok számára. A környezeti problémák általában komplexek, gazdasági, társadalmi és politikai vetületeik vannak, illetve technológiai szempontból sem mindig egyszerű a megoldásuk. Ezért a környezeti nevelés is bonyolult, sokrétű feladat.
A könyv célja a tanulók problémamegoldó képességének fejlesztése. Először a képességfejlesztés pszichológiai alapjaival ismertet meg, valamint néhány megvalósítási módszert elemez. Tanulságos a harmadik fejezet, amely sikeresen megvalósított környezetvédelmi programok közös jellemzőit írja le. A részletesen leírt érdekes tevékenységek kézzelfogható segítséget nyújtanak a tanároknak, melyekkel a csoportmunkában való részvétel, a problémafelismerő, az elemző, a kommunikációs vagy a döntési képesség fejlesztése mutatkozik meg környezetvédelmi eseteken keresztül. A függelékben megvalósított környezeti nevelési programok rövid leírása található.

IDŐIGÉNY
A leírt tevékenységek megvalósítása 30-40 órát igényel, saját ötletekkel azonban tovább bővíthető az anyag.

FEJEZETEK
Bevezetés
1. Problémamegoldás kognitív szemüvegen keresztül.
2. Modellek és megközelítések.
3. A programok megvalósítóinak hangja.
4. Tevékenységek, amelyek segítik a problémamegoldó képesség fejlesztését.
Függelék.

MAGYAR NYERSFORDÍTÁS
Nincs

Dr. Adorjánné Farkas Magdolna ismertetése

vissza Ismertetőkk

vissza Katalógusk