KIKNEK SZÓL
3-6 évesekkel foglalkozóknak.
TARTALOM
A könyv ahhoz kíván kedvet csinálni a pedagógusoknak és a szülőknek, hogy a környezeti problémákat ne a katasztrófa-pedagógia eszközeivel közelítsék meg, hanem segítsék pozitív természetélményhez a gyermekeket. A számos ötletet és javaslatot a gyakorlat sugallta.
IDŐIGÉNY
Az egy-két órás feladatoktól a néhány napon-héten át tartó munkákig, megfigyelésekig igen változó.
FEJEZETEK
- Alapok: Pszichológiai megfontolások; A környezeti nevelés metodikája; "Flow Learning"; Természetmegfigyelés-játékok; Gyermekközpontú bánásmód
- A természet megélése: Bátorság az unalomhoz; 1001 felfedezés tavasszal, nyáron, ősszel és télen
- Utazások az érzékek kertjében: Erdei és mezei ünnep az egész családdal; Erdő-színház; Erdő-dalok
- Életterek: Az óvodák és környékük; Alakváltozás; Virágos rét; A tavacska mint élettér
- A gyerekek bevásárolnak: Felhasználói nevelés; Bevásárlás a piacon, a szupermarketben és a bioüzletekben; Hirdetés; Táplálkozás
- Max, a szeméttartály: a szemét kivédése, felhasználása és tisztítása; Projektek az óvodában; Figurakészítés szemétből; Saját készítésű papír; Komposztálás; Szemétünnep
- A környezeti nevelés tanulása: BAKIPÄD-tanterv; Tantárgy-átfogó tanítás; Tanulói kezdeményezések
Függelék: Az ARGE környezeti nevelés; Más, szintén környezeti neveléssel foglalkozó intézmények listája
MAGYAR NYERSFORDÍTÁS
Nincs