KIKNEK SZÓL
Környezeti neveléssel foglalkozóknak.
TARTALOM
Környezeti nevelés a legtágabb értelemben: fogalma, helye a nemzeti és helyi tantervben, megszervezése, kivitelezése az iskolán belül és néhány program részletes leírása. A helyi tantervek készítésének időszakában ajánlható a "KN a helyi tantervben" c. fejezet (42-49. old.), a szervezéssel foglalkozó fejezet (104-134. old.), valamint egy-két konkrét kereszttantervi projekt fordítása.
A PROJEKTEK
(dőlt betűvel a fordításra leginkább érdemesek):
- Képek iskolánkból: múlt és jelen. 6-7 éveseknek. Kulcsfogalmak: idő, változás. Iskolai szokások, építőanyagok, berendezések összehasonlítása a két korban.
- Mire jó az iskolakert?
Elsősöknek: évszakok
Másodikosok: hogyan segítsünk gyengén látó társainknak, hogy ők is élvezhessék a kertet?
Harmadikosok: mire használják a különböző kerteket (saját kert, iskolakert, közpark)?
Repülés tanulmányozása
Katicabogarak életciklusa
Miért veszélyesek a macskák?
Madarak és táplálkozásuk
Gyógynövénykert kialakítása
- Gerinctelen állatok (8-11 éveseknek)
- Történelmi drámajáték egy műemléképületben (7-10 éveseknek)
- Az iskola környékének változása a 2. világháború óta (10-11 éveseknek)
- Patak komplex vizsgálata (9-11 éveseknek)
- Iskolai újság készítése
FEJEZETEK
Kísérletek a KN meghatározására
KN és NAT (Nagy-Britannia)
KN a helyi tantervben (brit példák)
Különböző megközelítések, kiindulások
Értékelés
A munka megszervezése, megosztása (koordináció, kommunikáció, kooperáció)
Tantermen kívüli oktatás
KN központok
További források
MAGYAR NYERSFORDÍTÁS
Nincs