502[32] B 84
Bowers, C. A.: Educating for an Ecologically Sustainable Culture
Oktatás egy ökológiailag fenntartható kultúráért

New York, NY : State University of New York Press, 1995. - x, 233 p. - (Suny series environmental public policy)
ISBN 0-7914-2497-9. ISBN 0-7914-2498-7

KIKNEK SZÓL
Főként az oktatás és ezen belül a környezeti nevelés elméleti szakembereinek.

TARTALOM
A könyv egyrészt felhívja a környezetvédelemi szakemberek figyelmét a környezeti neveléssel foglalkozó pedagógusok erőfeszítéseire. Másrészt rámutat arra, hogy a jelenlegi oktatási rendszer nem támogatja az ökológiailag fenntartható világ felépítését, mert ez a fő hangsúlyt az egyén fejlesztésére helyezi, és gyakran megfeledkezik arról, hogy az egyén a kultúrájától függ, a kultúra pedig a környezettől. Újra kellene értékelni a kreativitás, az intelligencia fogalmát és az erkölcsi nevelés fő célkitűzéseit. Az oktatásnak teljes rendszerének a ökológiailag fenntartható világ kialakítását kell szolgálnia. Ezért fel kell hagyni azzal a szemlélettel, hogy egy egészséges társadalmi és gazdasági rendszer jellemzője minden esetben az állandó fejlődés, és hogy az egyén a társadalom alapegysége.

FEJEZETEK
1. Bevezetés
2. Az erkölcsi nevelés gyökeres átformálása az ökológiai fenntarthatóság elvének előtérbe helyezésével
3. A kreativitás jelenlegi értékelésének újragondolása
4. A számítógépek alkalmazása az oktatásban és a környezeti válság
5. Az intelligencia megítélése ökológiai szempontból
6. A nemzedékek közötti kommunikáció felélesztése az oktatás folyamatában
7. A közösség és az ökológiai megújulás oktatási modelljei

MAGYAR NYERSFORDÍTÁS
Nincs

Dr. Adorjánné Farkas Magdolna ismertetése

vissza Ismertetők

vissza Katalógus