KIKNEK SZÓL
Tanároknak. (A kisiskolások tanítóitól a felnőttoktatásban részt vállaló pedagógusokig.)
TARTALOM
A kiadvány egy Japánban tartott nemzetközi környezeti oktatási konferencia anyagát tartalmazza. Bár az ökológia tudománya univerzális, az embereknek a természethez fűződő viszonya erőteljesen kultúrafüggő. Ezt a sokszínűséget tükrözik a tanulmányok, amelyek több ország környezeti oktatási tapasztalatairól számolnak be. A tanulmányok különböző korcsoportok oktatásához nyújtanak segítséget: a kisgyermekektől a felnőttekig. Mindegyik tanulmány szerzője hangsúlyozza, hogy a környezeti ismeretek oktatása során a módszerek széles skáláját lehet alkalmazni, valamint szinte minden tantárgy oktatása lehetőséget ad az ökológiai ismeretek átadására. A szerzők hangsúlyozzák az ökológia kereszt-tantervi jellegét, és arra is felhívják a figyelmet, hogy a környezeti oktatás a tanulók sokféle képességét fejleszti, a nyelvi kifejezőkészségtől a logikus gondolkodásig.
FEJEZETEK
Bevezetés
1. Az ökológia szerepe az oktatásban: Ausztráliai tapasztalatok
2. Ökológia és környezeti oktatás az angliai iskolákban
3. A környezeti oktatás az általános iskolai tantervben Ugandában
4 Az ökológia oktatás helye a felnőttoktatásban
5 Új lehetőségek az ökológia oktatásában az Amerikai Egyesült Államokban
6. Az ökológia oktatása és terepgyakorlatok: történelmi hagyományok és jelenlegi tendenciák Nagy-Britanniában
7. A terepgyakorlat, mint környezeti oktatási módszer a fejlett és a fejlődő országokban
8. Ökológia oktatás a növényzettel való kapcsolaton keresztül
9. Nevelés az iskolai környezet alakításán keresztül
10.Ökológia és környezeti nevelés a városi környezetben
11.Ökológiai szemlélet, mint a környezeti nevelés alapja Indonéziában
12.A környezeti nevelés jelenlegi helyzete Japánban
13.Skandináv és európai iskolák együttműködése közös ökológiai tanulmányok készítése során
14. A környezet megőrzésére életre hívott programok Nyugat-Afrikában
MAGYAR NYERSFORDÍTÁS
Nincs