502[37] A 43
Allen, Elizabeth: Green Ink. Environmental Education and GCSE English
Zöld tinta. A környezeti nevelés és angoltanítás

Godalming : WWF UK, 1990. - 81 p., ill.

KIKNEK SZÓL
Középiskolás tanulóknak és tanáraiknak.

TARTALOM
Nagyszerű segédanyag a haladó szintű angoltanításhoz és ötletforrás az angol nyelvű környezeti oktatáshoz. Ha azt akarjuk, hogy a tanítványaink előbb-utóbb angol nyelven is megértsék a környezeti témákról szóló szakirodalmat vagy híreket, akkor angolul is meg kell ismertetnünk őket ezekkel a szakkifejezésekkel. Ezen túlmenően az irodalom fontos eszköz a helyes magatartásformák, az érzelmi viszonyulás és a felelősségtudat kialakításában. A szerző az irodalmat széleskörűen értelmezi: a hagyományos irodalmi műfajoktól az újságcikkeken keresztül egészen a falfirkákig. A könyv illusztrációként főként újságcikkeket idéz.
A könyv kitér arra, hogy miképp lehet az angol Nemzeti Tanterv anyanyelvi követelményeinek teljesítését összekapcsolni a környezeti neveléssel, például a környezeti problémákkal foglalkozó fogalmazások, jelenetek írásával, vagy a környezetvédelmi témájú cikkek, a természet szépségét leíró irodalmi művek olvasásával. Erre példa az erdő. A fák sokféle szimbolikus jelentés hordozói: az élet, a szabadság, a sejtelmes titokzatosság, a vadság és a félelmetes vagy biztonságot adó erő jelképei. Szomorú, hogy pl. az esőerdők említésekor ma már általában a pusztítás képe jelenik meg előttünk.

FEJEZETEK
Bevezetés
1. Mit jelent a "környezet" fogalma?
2. A sajtó és a környezet
3. Írás a falon
4. Zöld tinta, környezeti nevelés és angoltanítás
Megmentik-e a nők a világot?
A sötét városok
A fák

MAGYAR NYERSFORDÍTÁS
Nincs

dr. Adorjánné Farkas Magdolna ismertetése

vissza Ismertetők

vissza Katalógus